FAQ

Om je zo goed mogelijk op weg te helpen vind je hieronder enkele 'veelgestelde vragen' terug.

Veelgestelde vragen

De kostprijs van een dienstencheque bedraagt 9€ per uur en is bovendien 20% fiscaal aftrekbaar.

Vanaf januari 2024 rekenen wij een administratieve kost (welzijnstoeslag) van €1 per aangerekend uur aan. De facturen van de welzijnstoeslag worden digitaal verstuurd. Wens je deze per post te ontvangen, dan rekenen wij een portkost aan van €3 per factuur.

Verder zijn er geen bijkomende kosten of verplichting tot aankoop van schoonmaakproducten. 

Bestellen kan via www.sodexo.be (Pluxee)

Opgelet: Vanaf 2025 kunnen er enkel maar elektronische dienstencheques worden aangekocht!

Informeer in jouw servicekantoor omtrent de omschakeling van papieren naar elektronische cheques.

Opgelet: de cheques zijn slechts beperkt geldig in tijd!

Deze 12 maanden tellen vanaf het moment dat je elektronische cheques beschikbaar zijn of vanaf de uitgiftedatum van je papieren cheques.

Dat betekent dat de cheques kunnen worden gebruikt, terugbetaald of uitgewisseld tijdens deze 12 maanden. Contacteer uw servicekantoor indien je hierbij hulp wenst.

Waar vind je de uiterste geldigheidsdatum?

  • Bij elektronische dienstencheques kan je op elk moment de uiterste geldigheidsdatum nagaan in jouw ‘Beveiligde Zone’ (via de website van Sodexo/Pluxee) of op jouw mobiele app.
  • Bij papieren dienstencheques staat de uiterste geldigheidsdatum op de voorkant van de cheque.

Minimum is dit een blok van 3 uur om de 14 dagen.

Dienstencheques zijn enkel bestemd voor licht huishoudelijk werk bij particulieren. Daarnaast mogen de huishoudhulpen ook ramen lappen, strijken, maaltijden bereiden en boodschappen doen.

Volgende activiteiten zijn NIET toegelaten:

  • Onderhoud van bedrijfslokalen en niet-bewoonde plaatsen
  • Onderhoud van onderverhuurde plaatsen of woningen
  • Poetsen met bleekwater en gebruik zeemvel
  • Rolluiken op bovenverdieping afwassen
  • Dakgoten afwassen en uitkuisen
  • Straatgoot
  • In de regen en vriesweer buiten poetsen
  • Plafonds afwassen
  • Houten wanden boenen, inoliën, schilderen
  • Schilderen, behangen
  • Zware voorwerpen verplaatsen
  • Dierenhok uitkuisen
  • Gras afmaaien
  • De oprit, het tuinpad, het tuinhuis en tuinmeubelen
  • Auto wassen
  • Zones van gemeenschappelijk gebruik (zoals bvb wachtzaal of toonbank in de hal van een woning, gemeenschappelijke ruimtes van een appartementshal
  • Ziekenzorg of kinderopvang

Onze medewerkers worden geselecteerd op basis van selectieproeven en hun enthousiasme voor de job. Zij krijgen daarnaast nog een opleiding(12u) bij opstart rond schoonmaaktechnieken, productkennis & werkplanning.  Bij aanvang van de  tewerkstelling worden ze begeleid door een ervaren jobcoach die langskomt aan huis. Jaarlijks worden ook meerdere bijscholingen gehouden…

Tijdens de werkuren is een pauze voorzien van 10 min. en dit halverwege de werkshift per blok van 3, 4 of 5 u. Het werk wordt dus niet 10 min. later aangevat of 10 min. vroeger verlaten.

Geen antwoord op je vraag?

Neem contact op met één van onze servicekantoren.

Vind ons op sociale media!

H.Hart Services

Budastraat 30
8500 Kortrijk
BE0897041350

Volg ons

Copyright © Zorggroep H.Hart – The Art of care
een brede visie op zorg

!! OPENINGSTIJDEN !!

Onze dienstenkantoren zijn gedurende het zomerverlof van maandag 22/7 tem woensdag 14/08 enkel open in de voormiddag.
Wij zijn gesloten op donderdag 15/08 en vrijdag 16/08. Vanaf 19/08 zijn we terug
@your service!